Myyntipäällikkö Mika

Mika työskentelee myyntipäällikkönä Tapiolan Lämmön huoltopalveluissa.
Tapiolan Lämmön huoltopalveluiden myyntipäällikkö Mika

Mika, eli Purtsi aloitti työt Tapiolan Lämmöllä elokuussa 2014 ja toimii meillä huoltopalveluiden myyntipäällikkönä. Hänen työhistoriansa ei itseasiassa liipannut edes läheltä hänen nykyistä työnkuvaansa, vaan hän on luonut uransa tennisopettajana. Tapiolan Lämpö etsi huollon myyjää ja Purtsin nähdessä työpaikkailmoituksen, oli se kiinnittänyt hänen huomionsa. Alan vaihto houkutteli ja Purtsi päätti hakea kyseistä tehtävää. Onneksi päätti, sillä ala vaihtui ja samalla tiellä Purtsi on edelleen. Uudelle uralle hypätessä alkuun oli luonnollisesti paljon opeteltavaa, jotta ymmärtäisi alaa ja kasvaisi omaan uuteen rooliin. Hän selvitti, tutki ja kyseli. Kyseli vielä vähän lisää ja tutustui ihmisiin. Vajaassa puolessa vuodessa Purtsi kertoo saaneensa kiinni hommista ja otti vastuun huollon myynnistä.

Liikkuvaista työtä ja kohderyhmän tuntemusta

Myyjän työ on liikkuvaista, mutta koronan myötä suurin osa kohtaamisista on siirtynyt verkkoon. Kun Purtsi on toimistolla, hänen työpisteensä sijaitsee man caveksikin kutsutussa tilassa, huoltohallissa. Tosinaan häntä on sieltä houkuteltu poiskin (huonolla menestyksellä), mutta meille Lämmöllä on tärkeää, että ihmiset saavat tehdä työtään omalla tyylillään. Siellä, missä se luontevalta tuntuu. Lämmöllä Purtsin kontakteja ovat liiketoimintajohtajat, joiden kanssa eri liiketoiminta-alueiden tilanteita sparraillaan ja tarkastellaan millaisia resursseja missäkin on käytettävissä. Itse myyntityön osalta Purtsi on paljon yhteydessä isännöitsijöihin sekä taloyhtiöiden hallituksiin. Otamme osaa myös suurempiin julkisiin kilpailutuksiin joihin Purtsi laskee tarjouksia ja miettii potentiaalisille asiakkaille parhaita kokonaisratkaisuja. Työpäivät koostuvat 50% asiakkaiden parissa työskentelystä ja 50% tarjousten laatimisesta, kylmäsoitoista ja muusta toimistotyöstä. Parasta työssä on Purtsin mukaan nimenomaan se, että saa olla paljon tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa ja liikkua paikasta toiseen (kunhan koronatilanne sen taas sallii).

Hyvän myyjän ominaisuuksiksi Purtsi kertoo hyvän energiatason ja ekstrovertin luonteenpiirteet. Täytyy oppia tuntemaan tarkasti kohderyhmää, jotta osaa löytää juuri kullekin asiakkaalle oikeanlaiset ja aidosti parhaiten palvelevat ratkaisut. Energisyydestä ja aktiivisuudesta huolimatta hän sanoo, että tärkeää on osata myös olla hiljaa, ja rauhassa kuunnella asiakasta sekä hänen tarpeitaan.

Tapiolan Lämmöllä Purtsi viihtyy erityisesti siksi, että täällä on ihmisläheinen työympäristö, joka joustaa elämän mukana. Luottamus sekä jousto ovat molemminpuolisia, ja työ sekä vapaa-aika on helppo sovittaa yhteen. Kiitosta Purtsilta saa myös Lämmön henkilöstöedut, joiden kohteen saa itse todella laajalla skaalalla valita. Hän itse käyttää ePassi Flex edun urheiluharrastuksiin.

Purtsin mukaan Lämmöllä vallitsee hieno yhteishenki koko porukan kesken, mutta erityisterveiset hän lähettää luonnollisesti huollon suuntaan: ”On ollut hienoa huomata, kuinka koko huollon porukka on mukana myynnissä ja kaikki puhaltavat yhteen hiileen!”

Kiinteistönhoitaja Kalle

Kalle ratkoo työssään asiakkaiden asumiseen liittyviä pulmia. Työssään tarkka ja tunnollinen Kalle viihtyy Lämmöllä myös erinomaisen ilmapiirin vuoksi.

Viherasiantuntija Katja

Katjan työ on hyvin monipuolista ja erityisesti kesäaikaan päivät täyttyvät erilaisista työtehtävistä. Lue lisää viherasiantuntijan työstä ja kuule Katjan tarina siitä miten hän päätyi Lämmölle.

Puutarhuri Heikki

Heikki on työskennellyt Tapiolan Lämmön puutarhurina jo yli 15 vuoden ajan. Mitä ominaisuuksia puutarhurin työssä tarvitaan?